ملاحظات پس از درمان ریشه

ملاحظات پس از درمان ریشه - در اکثر موارد درمان ریشه روی دندانی انجام می‌گیرد که قبل از درمان ، عفونی و دردناک بوده است.

"هیچ درمانی جادو نیست "، اگر قبل از درمان دچار درد بوده‌اید، پس از درمان نیز کمی ناراحتی تا مدتی قابل انتظار خواهد بود.

- لطفاً طی 48 ساعت آینده با طرف دیگر دهان خود بجوید.

- لطفاً تمام داروهای تجویز شده را طبق دستور مصرف نمائید.

- در صورت وجود ناراحتی در اطراف دندان درمان ریشه شده پس از درمان ، شستشوی دهان با آب نمک ولرم (نصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب جوشیده ولرم) 3 تا 4 بار در روز می‌تواند مفید باشد.

- اگر در ابتدا پس از درمان احساس بهبودی دارید، اما 3-2 روز بعد درد شدیدی را احساس می‌کنید(حساسیت شدید به ضربه) شما در حال تجربه Flair up هستید که اتفاق غیر طبیعی در دندان درمان ریشه شده نیست، اما در صورت بروز با مطب تماس بگیرید.

-یک دندان درمان ریشه شده (غیر زنده) بسیار بیشتر از یک دندان زنده مستعد شکستن می‌باشد. بنابراین در اغلب موارد توصیه می‌شود که دندان درمان ریشه شده با یک روکش محافظت شود. برای انجام درمان روکش نیاز به طی شدن یک دوره زمانی خاص نیست. همچنین دندان درمان ریشه شده ممکن است دچار تغییر رنگ شود. (خصوصاً در دندان‌های جلویی)

- اگر بعد از برطرف شدن بی‌حسی احساس کردید که دندان‌های شما به راحتی روی هم قرار نمی‌گیرد(درد و ناراحتی هنگام جویدن)،  برای تنظیم پرکردگی دندان به دندانپزشک خود  مراجعه کنید. در صورت عدم تنظیم درد شدیدتر خواهد شد.
1396/08/07