چرا باید دندان عقل را جراحی کنیم؟

چرا باید دندان عقل را جراحی کنیم؟ جام نیوز/ دندان عقل سومین گروه از دندان‌های آسیا به حساب می‌آید که در انتهایی‌ترین بخش دهان قرار گرفته و بی‌کاربردترین عضو بدن تلقی می‌شود.

معمولا بخش‌هایی از دندان عقل یا تمامی آن زیر لثه باقی می‌ماند که فضای مناسبی را برای رشد باکتری فراهم می‌سازد و در نتیجه درد، التهاب، عفونت و در نهایت پوسیدگی دندان را به دنبال دارد. دندانپزشکان بر اساس این علائم تصمیم می‌گیرند چه موقع جراحی دندان عقل لازم است.
برای جراحی دندان عقل نهفته و خارج کردن آن باید شکافی روی لثه ایجاد کرد، استخوان‌هایی که جلوی ریشه دندان‌ را گرفته‌اند خارج نمود و سپس دندان را به چند تکه تقسیم و هر یک از تکه‌ها به ترتیب از دهان خارج شوند.
پس از این مرحله، بخیه لثه به سرعت انجام شده و قطعا این پروسه بدون درد نیست. به گزارش مدیکال دیلی، همچنین دندانپزشکان جهت بیهوش کردن بیمار برای انجام جراحی دندان عقل سه گزینه دارند که شامل بیهوشی موضعی، مصرف آرام بخش‌ها و بیهوشی عمومی می‌شود.
در بیهوشی موضعی یک یا چند تزریق «نووکائین» در نزدیکی محل دندان عقل برای بی‌حس کردن لثه انجام می‌شود و در بیهوشی عمومی هم بیمار به طور کامل بیهوش می‌شود.
1396/09/26